

MIND THE GAP

MINDTHEGAP

This is an ashtray. This is designed in the image of London Underground's station sign with the famous set expression in London Underground, " MIND THE GAP".
It was only 99p.
I believe that it is one of the most cool station sign in the world.
Actually, "London Underground" is a kind of perfect design as the train is coloured with blue, red and yellow. Or you can notice that the shape of the train is curverd.


LONDON UNDERGROUNDの、灰皿。確か、200円くらいととっても安かったのだが、かっこいい。LONDONでは、地下鉄の駅のマーク、駅名などは全部これ。
ロンドンの地下鉄は、電車もかわいいし、本当に完璧。車内が黄色と青だったりして。

このシリーズには、「MIND THE GAP」が「NO SMOKING」となっているものなど、いろいろな種類があった。
「MIND THE GAP」=「隙間に気をつけろ!」というメッセージは、なかなかいいのではないかと。
とはいっても、LONDONの地下鉄は電車とホームの間が広いので「MIND THE GAP」というアナウンスがあることがたまにあったりする。

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

noname

  • Author:noname
  • [かっこいい]ってなんなんだ?[かっこいい]を分析する


最近の記事
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク
